آموزش نماز

آثار و برکات نماز

آموزش نماز

آثار و برکات نماز

عوامل تغییر شکل نماز

علت تغییر شکل عبادت

قرآن نمونه های متعددی یاد می کند که چگونه اقوام پیشین، با تغییر شکل عبادت، دچار غضب الهی شدند. انگیزه این تغییر شکل ها متفاوت بوده است، که از هر کدام، یک نمونه قرآنی ذکر می کنیم:

1-تغییر شکل لجوجانه:

خداوند به بنی اسرائیل دستور داد هنگام ورود به سرزمین مقدس، کلمه«حطّه» را به زبان بیاورند(یعنی خداوندا ما را ببخش و گناهان ما را بریز). آنان از روی استهزاء و لجاجت، تغییر داده و گفتند:«حنطه»(یعنی گندم). خدا بر آنان غضب کرد و هلاکشان نمود.

2- تغییر شکل روشنفکرانه:

در دین اسلام، چهار ماه حرام است که جنگیدن در آن ممنوع شده. این آتش بس اجباری، در سه ماه پیاپی(ذیقعده، ذیحجه،محرم) و یک ماه جدا(رجب) است که قرآن همه را با عنوان«اربعة حُرُم» یاد کرده و جنگیدن را ممنوع ساخته است، مگر آنجا که حالت دفاعی باشد.

3- تغییر مقدسانه:

منظور، کار کسانی است که با سرپوش مذهب و دین و حیله های شرعی، به خواسته های دل خود می رسند و بدینوسیله می خواهند بر سر وجدان و قانون خدا کلاه بگذارند. نمونه اش در داستان بنی اسرائیل است که چون خداوند، صید ماهی را در روز شنبه برای آن ها تحریم کرده بود، با احداث حوضچه هایی در کنار آب، ماهی ها را به درون آن می کشیدند و روز بعد ماهی ها را می گرفتند و می گفتند: ما که روز شنبه ماهی نگرفته ایم!

ماجرای فوق در آیاتی از قرآن آمده است و مورد مذمت قرار گرفته است.

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد