آموزش نماز

آثار و برکات نماز

آموزش نماز

آثار و برکات نماز

ثواب خواندن نماز با اذان و اقامه

حدیث اول :

ابى رحمه الله عن سعد بن عبدالله عن سلمه بن الخطاب عن ابراهیم بن محمد الثقفى عن ابراهیم بن میمون عن عبدالمطلب بن زیاد عن ابان بن تغلب عن ابن ابى لیلى عن عبدالله بن جعفر یرفعه قال قال على بن ابى طالب علیه السلام من صلى باذآن و اقامه صلى خلفه صف من الملائکه لا یرى طرفاه و من صلى باقامه صلى خلفه ملک

ترجمه :

میرالمؤ منین علیه السلام فرمودند: کسى که با اذان و اقامه نماز بخواند، پشت سر او صفى از فرشتگان نماز مى خوانند که آغاز و پایان این صف دیده نمى شود. و کسى که با اقامه نماز بخواند، پشت سر او فرشته اى نماز مى خواند. 

حدیث دوم :

حدثنى محمد بن على ماجیلویه رضى الله عنه قال حدثنى عمى محمد بن ابى القاسم عن احمد بن ابى عبدالله عن ابیه عن محمد بن سنان عن المفضل بن عمر قال قال ابو عبدالله علیه السلام من صلى باذن و اقامه صلى خفه صفان من الملائکه و من صلى باقامه بغیر اذان صلى خلفه صف واحد قلت له و کم مقدار کل صف قال اقله ما بین المشرق و المغرب و اکثره ما بین السماء و الارض ثواب من قرا قل هو الله احد و انا انزلناه و آیه الکرسى فى کل رکعه من تطوعه

ترجمه :

امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که با اذان و اقامه نماز بخواند، دو صف از فرشتگان پشت سر او نماز مى خوانند و کسى که با اقامه و بدون اذان نماز بخواند پشت سر او یک صف نماز مى خوانند. رواى مى گوید عرض کردم : طول هر صف چقدر است ؟ فرمودند: کوتاهترین آن از شرق تا غرب و طولانى ترین آن از آسمان تا زمین است . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد