آموزش نماز

آثار و برکات نماز

آموزش نماز

آثار و برکات نماز

ای مهربان خدای

ای مهربان خدای:
گم گشته‏ام تو بودی و کردم چو دیده باز
دیدم به آسمان و زمین و به بام و در
تابنده نور توست
هر جا ظهور توست
دیدم‏به هیچ نقطه تهی نیست جای تو
خوش می‏درخشد از همه سو جلوه‏های تو
ای مبدأ وجود!
از کثرت ظهور، نهان شد که کیستی
از هر چه ظاهر است، تویی آشکارتر ... مستور نیستی
نزدیک‏تر ز من به منی، دور نیستی
تو آشکاره‏ای ... من زین میان گُمم
کور ار نبیند، این گنه آفتاب نیست
نقص از من است، ورنه رُخت را حجاب نیست.
ای مهربان خدای!
در قلب من تبی است گدازان و دردناک
احساس می‏کنم که به کانون جانِ من
سوزنده آتشی است که سر می‏کشد به اوج
احساس می‏کنم عطشی مست و بی قرار
اندر فضای هستی من می‏دود چو موج
این سوز عشق توست،
در من، چو جان نهان
احساس می‏کنم،
درمان نسازد این تبِ من جز دوای تو
زائل نسازد این عطش، الاّ لقای تو
ای مهربان خدای!
احساس می‏کنم خلائی در وجود خویش
کان را نمی‏برد ز میان، جز پرستشت
ای نازنین خدای!
احساس می‏کنم که بود در سرشتِ من
سوزنده، یک نیاز
داغ نیاز را نزداید ز سینه‏ام
جز لذّت پرستش و جز نشئه وصال
مخموری مرا به جز این می، علاج نیست
مطلب عیان بود، به بیان احتیاج نیست
ای مهربان خدای!
تو، راز جان و مایه سرمستی منی
تو هستی منی
در عمق فکر و پرده جانم تویی، تویی
آرام دل، فروغ روانم تویی، تویی
هر جا نگاه می‏دود، آنجا نشان توست
روشنگر وجود، رخِ دلستان توست. (1)
تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد